احتمال واريز يارانه جداگانه براي داشجويان
می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, :: 1:6 :: نويسنده : مهدی پارسا

مراديان در عين حال تصريح كرد: ممكن است در نهايت بحث كارشناسي به اين نتيجه برسد كه يارانه دانشجو همانند ساير آحاد باشد و به جاي ارائه يارانه جداگانه به دانشجو، تسهيلات جانبي كه اكنون در اختيار صندوق است به شكل مديريت شده در اختيار دانشجو قرار گيرد. 

رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه طرح ارائه يارانه جداگانه به دانشجو در دستور كار و بررسي صندوق قرار دارد از بررسي اين موضوع در كارگروهي خبر داد.

كيوان مراديان كوچك سرايي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه دانشجو در يك موقعيت ممتاز زماني از زندگي خود قرار دارد و اين زمان براي خود او و كشور بسيار ارزشمند است، تصريح كرد:

به جهت اينكه از اين زمان حداكثر استفاده و بهره وري به عمل آيد، دانشجو بايد علاوه بر سرانه‌اي كه همانند آحاد جامعه مي‌گيرد، براي اينكه بتواند فعاليت‌هاي پژوهشي خودش را انجام دهد، يك سرانه كمي به او اختصاص يابد كه اين موضوع در دست بررسي است، ضمن اينكه در حال تعريف ارائه تسهيلاتي به موازات آن هستيم.

وي در خصوص مبلغ يارانه پرداختي به دانشجو نيز گفت: اين موضوع در حال كار كارشناسي است، بديهي است در تعيين ميزان آن مقطع تحصيلي دانشجو نيز نقش دارد.

مراديان در عين حال تصريح كرد: ممكن است در نهايت بحث كارشناسي به اين نتيجه برسد كه يارانه دانشجو همانند ساير آحاد باشد و به جاي ارائه يارانه جداگانه به دانشجو، تسهيلات جانبي كه اكنون در اختيار صندوق است به شكل مديريت شده در اختيار دانشجو قرار گيرد.

همچنين ممكن است طرح به صورت تلفيقي اجرا شود به اين نحو كه بخشي از حمايت‌ها به شكل ارائه يارانه و بخشي ديگر به شيوه اعطاي تسهيلات از سوي صندوق رفاه دانشجويان صورت گيرد.

وي با تاكيد بر اينكه در مجموع طرح اجرايي به نفع دانشجو مي‌باشد تا به او فشار مالي وارد نشود، ادامه داد: در صورت اتمام كاركارشناسي و تصويب نهايي كارگروه، از مهر سال آينده اين طرح‌ها قابليت اجرايي دارد.

حذف سرانه رفاهي، در دستور كار قرار ندارد

وي با تاكيد براينكه در سال تحصيلي جاري نرخ خدمات رفاهي دانشجويان هيچ افزايشي نخواهد يافت، اظهاركرد: هرگونه افزايش در خدمات رفاهي در كنارش تسهيلات حمايتي ارائه خواهد شد. اما بنا نيست در سال جاري هيچ كاهشي در بخش يارانه دانشگاه‌ها داشته باشيم.

رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت‌علوم افزود: ‌حذف سرانه رفاهي، در دستور كار قرار ندارد،‌ تنها مديريت مي‌شود به گونه‌اي كه دانشگاه و دانشجو همراه آحاد مردم آمادگي پيدا كنند كه اين طرح را به شكل مطلوب و متناسب با ساختار دانشگاه اجرايي كنند.

مراديان با اشاره به حذف يارانه‌ها تا پنج سال آينده، اظهاركرد: در اين زمينه بخش‌هايي كه بايد حمايت شوند شناسايي شده‌اند تا در قالب‌هاي يارانه‌اي حمايت شوند و سرانه افراد هم به حساب‌هايشان ريخته مي‌شود.

رييس صندوق رفاه دانشجويان در خاتمه با بيان اينكه طرح هدفمندي يارانه‌ها در نهايت به نفع دولت، دانشگاه و دانشجو خواهد بود، تصريح كرد: بايد زيرساخت‌هاي دانشگاه، فضاي دانشگاه، ابزارها و مكانيزم مديريتي را تا پنج سال آينده به سمتي پيش ببريم كه طي آن دانشجو آماده باشد و دولت نفعي كه مي‌خواهد، از هدفمندي ببرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه