رونمایی از عروسک عمو نوروز
می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : مهدی پارسا

عمو نوروز حالا دیگر فقط شخصیتی نیست که کودکان در کتابها با او آشنا شوند؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عروسکی را از این دیرآشنای ایرانیان ساخته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسمی که بعدازظهر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با حضور حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و مسئولان کانون از عروسک عمونوروز رونمایی شد.

این مراسم با عنوان نوروز 90 با عمونوروز برگزار شد و حالا کسانی که سالهاست فقط از طریق کتابها و قصه ها با عمونوروز آشنا هستند می توانند به شکل ملموس تری این عروسک دوست داشتنی را با خود همراه کنند.

حمیدرضا شاه آبادی معاون تولید کانون پرورش فکری تولید این عروسک را محصول کار جمعی خواند و گفت: این اقدام شروع جریان تولید عروسک های بومی و سنتی در ایران است.

در این مراسم همچنین مجید قادری طراح عروسک عمونوروز، عروسک را کالایی فرهنگی خواند و گفت: سلامت روانی و فرهنگی را با رسیدن به توان تولید عروسک های بومی برای کودکان و نوجوانان خود به ارمغان می آوریم.

سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری هم در این مراسم خبر داد مدیران این کانون در سراسر کشور موظف شده اند در سال 1390 دستکم دو عروسک مربوط به استان محل فعالیت خود را معرفی کنند تا پس از بررسی ها این عروسک های بومی نیز به جامعه عرضه شود.

رضایی تولید عروسک عمونوروز را حرکتی در جهت ارج نهادن به آداب و رسوم و سنت های ایرانی خواند و گفت: ما عمونوروز را از کتاب آغاز و سپس عروسک آن را عرضه کردیم.

وی همچنین از برنامه کانون برای بین المللی کردن عروسک عمونوروز خبر داد.

در این مراسم حاجی بابایی هم به سخنرانی پرداخت و خواستار ایجاد نظام تعیین شاخص برای ارزیابی عملکرد محصولات فرهنگی شد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه