فلاحت‌پیشه: سفر ملك‌عبدالله به تهران توجيه‌پذير نيست
می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان

فلاحت‌پيشه با بيان اينكه دستگاه ديپلماسي بايد به مطالبات نشات گرفته از انقلاب اسلامي در اردن توجه كند، تأكيد كرد كه سفر ملك‌عبدالله به تهران به هيچ‌وجه توجيه‌پذير نيست.


 
حشمت‌الله فلاحت پيشه نماينده مردم اسلام آباد غرب و رئيس كميته روابط خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، نفس دعوت از ملك عبدالله پادشاه اردن به تهران را تامل برانگيز توصيف كرد.
 
وي با بيان اينكه شرايط منطقه را بايد مورد بررسي قرار داد، افزود: اكنون در منطقه شاهد قيام‌هاي مردمي عليه حكومت‌هاي دست نشانده غربي هستيم كه اردن نيز به عنوان يكي از اين كشورها با قيام مردم معترض مواجه است.
 
رئيس گروه دوستي ايران و اردن در مجلس هفتم با بيان اينكه تحولات منطقه تاثير مهمي در مباحث مربوط به جهان اسلام خواهد گذاشت، تصريح كرد: اكنون در كشورهايي كه شاهد قيام مردمي هستند دو نوع مطالبه وجود دارد در برخي كشورها معترضان خواستار اصلاح ساختار حكومتي و قانون اساسي هستند اما در برخي از كشورها معترضان انقلاب سياسي و تحولات ژرف و عميق‌ هستند.
 
فلاحت پيشه با بيان اينكه در اردن نيز معترضان مطالبات عميقي از حكومت دارند، خاطرنشان كرد: دستگاه ديپلماسي كشورمان بايد به مطالباتي كه در اردن مطرح است توجه كنند چرا كه اين مطالبات نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران است.
 
وي با بيان اينكه سفر ملك عبدالله به لحاظ مباحث راهبردي نيز جاي تامل و سؤال دارد گفت: وقتي آمريكا در سال 2004 بحث خاورميانه بزرگ را مطرح كرد، اردن همراه با عربستان ايران هراسي را در منطقه مطرح كرد و شاه اردن از جمله كساني كه از خطر هلال شيعي سخن مي‌گفت؛ بر همين اساس نمي‌توان سفر پادشاه اردن به تهران را بدون تامل دانست.
 
رئيس كميته روابط خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سفر ملك عبد‌الله به تهران موجب دلسردي انقلابيون اردن خواهد شد، افزود: گرچه هنوز خبري از قطعي بودن اين سفر نيست اما نفس دعوت از پادشاه اردن جاي سؤال دارد.
 
فلاحت پيشه در پايان با بيان اينكه سفر ملك‌عبدالله به تهران به هيچ‌ وجه توجيه‌پذير نيست، گفت: برخي‌ها تلاش دارند سياست خارجه ايران را به سمت و سويي ببرند كه خاستگاه دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران با آن مغايرت دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه