ارتباطات سران فتنه محدود شد
می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, :: 23:7 :: نويسنده : مهدی پارسا

ارتباطات سران فتنه محدود شد


 


خبرگزاري فارس: سخنگوي قوه قضاييه گفت: رفت و آمد و ارتباطات تلفني سران فتنه محدود شده و اگر اقتضائات مورد نياز فراهم شود قدم‌هاي بعدي هم در رابطه با دستگيري و محاكمه آنها انجام خواهد شد.
 ه گزارش خبرنگار قضايي فارس حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه عصر امروز (دوشنبه) در نهمين نشست خبري خود با نمايندگان رسانه‌هاي داخلي كشور در پاسخ به خبرنگار فارس مبني بر اينكه وزير اطلاعات از انجام اقداماتي درباره پرونده شهادت صانع ژاله خبر داده و همچنين عنوان كرده كه افرادي در اين پرونده به عنوان متهم دستگير شده‌اند، گفت: اينكه اقدامات خوبي انجام شده يا خير را، وزير اطلاعات بايد بگويد اما تاكنون هيچ پرونده‌اي در اين باره به دستگاه قضايي نيامده است.

 وي ادامه داد: از آنجا كه پرونده‌اي در رابطه با شناسايي يا دستگيري متهمان به دستگاه قضايي نيامده، از اينكه اتهامات يا حتي تعداد متهمان چند نفر است، خبر ندارم.

 قدم‌ بعدي دستگيري و محاكمه سران فتنه است

 خنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه در طول ماه‌هاي گذشته بارها از مجرم بودن و گناهكار بودن سران فتنه سخناني به ميان آمده است. آيا وقت آن نرسيده اين افراد محاكمه شوند، گفت: واژه فتنه زماني به كار گرفته مي‌شود كه فضا مبهم باشد و مرزهايي مشخص نشده باشد. اما امروز همه قضايا مشخص شده و دست اجانب و تحريك كنندگان خارجي نمايان شده است.

 ي ادامه داد: امروز ضدانقلاب عريان به ميدان آمده و مطمئناً سياست برخوردي قوه قضاييه از اين پس متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود.

 ژه‌اي با اشاره به اين مطلب كه خوشبختانه با روشن شدن فضا عده‌اي از افرادي كه پيش از اين سخني درباره سران فتنه نگفته بودند از آنها اظهار انزجار كردند، گفت: خوشبختانه با سران فتنه اتمام حجت شد و امروز اين افراد هيچ جايگاهي بين ملت ندارند.

 ادستان كل كشور با اشاره به اين مطلب كه در اولين اقدام ارتباط سران فتنه قطع شد، گفت: رفت و آمد و ارتباطات تلفني اين افراد محدود شد و اگر چنانچه اقتضائات مورد نياز فراهم شود قدم‌هاي بعدي هم در رابطه با دستگيري و محاكمه آنها انجام خواهد شد.

  گزارش دستگيري فائزه هاشمي به دستگاه قضايي نيامده است

 حسني اژه‌اي در پاسخ به اين سؤال كه در روز 25 خرداد خانم فائزه هاشمي در يكي از خيابان‌هاي تهران دستگير شده و پس از مدتي آزاد شد، گفت: از اينكه خانم فائزه هاشمي در اين چند ماه اخير چند بار دستگير شده يا آزاد شده، اطلاعي ندارم اما تاكنون از ناحيه نيروهاي انتظامي درباره دستگيري ايشان در آن روز گزارشي به صورت رسمي به دستگاه قضايي نرسيده است.

 ي ادامه داد: بر اساس اطلاعات خودمان خانم فائزه هاشمي حدود 2 ساعت در يكي از خيابان‌هاي تهران نگه داشته شده و بعد هم رها شده است. تاكنون هيچ گزارش رسمي به دستگاه قضايي نيامده است.

  مدت زمان رسيدگي به برخي پرونده‌ها كاهش پيدا كرده است

 ادستان كل كشور در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا با توجه به تأكيدات رئيس قوه قضاييه مبني بر كاهش زمان رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي در اين حوزه شاهد كاهش مدت زمان رسيدگي بوده‌ايم يا خير، گفت: مطمئناً با توجه به تأكيدات رئيس قوه قضاييه رسيدگي به برخي از جرائم شاهد كوتاه شدن زمان رسيدگي بوده‌ايم اما به اين نكته توجه داشته باشيد كه برخي از پرونده‌ها به واسطه ماهيت پرونده امكان كاهش زمان رسيدگي وجود ندارد و بعضاً شاهد آن هستيم كه مدت زماني 4 ساله براي رسيدگي به يك پرونده نياز است.

  مجلس و دولت با تصويب بودجه افزايشي قوه قضاييه را كمك كنند

 حسني اژه‌اي در بحث كوتاه شدن زمان رسيدگي به پرونده‌ها گفت: يكي از ملزومات كاهش مدت زمان رسيدگي به پرونده‌ها، داشتن نيروي انساني كافيست كه اين امر رابطه مستقيم با تأمين بودجه و اعتبارات لازم دارد.

 ي با اشاره به اين مطلب كه بر اساس برآوردهاي انجام شده بيش از 2 هزار كارمند نسبت به پست‌هاي مصوب در قوه قضاييه كمبود وجود دارد، گفت: ما تاكنون اصرار كرديم كه اجازه بدهند با تصويب بودجه اين تعداد نيروي كمبودي قوه قضاييه استخدام شود اما تاكنون اين موضوع محقق نشده است.

  فلسفه وجودي شوراهاي حل اختلاف رفع مشكلات مردم به‏دست خودشان است

 خنگوي قوه قضاييه با اشاره به فلسفه وجودي تأسيس شوراهاي حل اختلاف گفت: فلسفه تأسيس اين شوراها اين بود كه مشكلات مردم توسط خودشان در جايي غيردولتي رفع شود.

 ي ادامه داد: البته در رابطه با شوراهاي حل اختلاف اخيرا آسيب‌شناسي‌هايي هم انجام شده و كمبودهاي موجود در اين شوراها نيز احصا شده است كه اميدواريم با برطرف شدن اين كمبودها و همچنين رفع برخي مشكلات ميزان زمان رسيدگي به پرونده‌ها نيز كاهش پيدا كند.

  افرادي كه در خارج عليه نظام اقدام كنند، تحت تعقيب قرار بگيرند

 خنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه عده‌اي از اتباع ايراني پس از خروج از كشور عليه نظام اتهام‎افكني مي‌كنند و وجهه نظام را خراب كرده‌اند آيا اين افراد قابل تعقيب هستند يا خير، گفت: بديهي است كساني كه مرتكب جرم مي‌شوند چه تبعه ايراني باشند و چه تبعه خارجي، اين امكان وجود دارد كه تحت تعقيب قرار بگيرند.

 ي ادامه داد: امروز شاهد آن هستيم كه عده‌اي كه پيش از اين ادعاهايي نيز درباره عضويت در نظام داشتند، امروز ذليلانه به عنوان جيره خواران آمريكا درآمده‌اند و عليه نظام تبليغ مي‌كنند.

 حسني اژه‌اي گفت: دادستان‌هاي هر استان و دادستان تهران مي‌توانند عليه اين افراد اعلام جرم كنند و براي آنها پرونده تشكيل دهند و آنان را تحت تعقيب قرار دهند.

  مردم در پرونده انبوه‌سازان به حقشان مي‌رسند

 حسني اژه‌اي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه سرنوشت پرونده انبوه‌سازان شفق و نگين غرب به كجا رسيده است، گفت: در اين پرونده تمام تلاش مسئولان قوه قضاييه بر اين بود كه مردم به حقشان برسند.

 ي ادامه داد: رئيس قوه قضاييه در جلسه‌اي كه با حضور رئيس كل دادگستري استان تهران، دادستان تهران و رئيس دادگستري شهر تهران برگزار شد، به اين افراد مأموريت داد تا تلاش كنند افرادي كه در اين پرونده دچار ضرر و زيان شده‌اند، به نحوي به اموالشان دست پيدا كنند.

 ي ادامه داد: در اين راستا يك قاضي جديد براي پرونده در نظر گرفته شد و مقرر شد اموال مردم به آنها بازگردانده شود.

دادستان كل كشور گفت: تاكنون 509 مورد از شاكيان اين پرونده با فراخواني كه از سوي دستگاه قضا انجام شده به دادگاه آمده‌اند و قرار است تا اواسط ارديبهشت سال آينده واحدهاي مسكوني به آنها داده شود. 900 مورد ديگر هم در دستور كار قرار دارد تا حقوق از دست رفته اين افراد هم به آنها بازگردانده شود.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه