می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:51 :: نويسنده : مهدی پارسا



خبرگزاري فارس: دور جديدي از بي‌اخلاقي‌هاي رسانه‌اي يك گروه سياسي منحرف با حمله به سپاه كليد خورد.




به گزارش خبرنگار گروه "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، روزنامه كيهان امروز نوشت: ‌چند سايت زنجيره‌اي كه اخبار و اطلاعات موثق از وابستگي آنها به يك جريان سياسي منحرف و حاشيه‌ساز حكايت مي‌كند، دور جديدي از بي‌اخلاقي و هتاكي رسانه‌اي را آغاز كردند و اين حركت جديد و مشمئز كننده با حمله به يكي از چهره‌هاي مظلوم و خدوم كشور يعني سردار علي فضلي كليد خورد.

اين جريان سردار فضلي را متهم به "سركوب مردم مستضعف " كرده است!

ظاهراً بهانه اين جريان منحرف براي حمله به اين چهره ماندگار و يادگار سال‌هاي دفاع مقدس، انتقاد وي از برخي حركت‌هاي ناشايست و غيرقابل قبول بوده است كه در برخي مراسم رسمي از جانب اين جريان صورت گرفت و حاوي توهين‌هايي عليه برخي افراد بود و اطلاعات موجود نشان مي‌دهد اين جريان منحرف در سازماندهي آن دخيل بوده است.

نكته مضحك ماجرا اين است كه اين جريان انحرافي در حركتي ناشيانه اين سردار جانباز و سرباز حريم ولايت را به سكوت در برابر جريان فتنه متهم كرده است! در‌حالي‌كه حاج علي فضلي يكي از مدافعين اصلي نظام جمهوري اسلامي در جريان اغتشاشات فتنه سبز بوده و حتي نام وي در ليست 80 نفره تحريم اتحاديه اروپا نيز (به دليل ايستادگي و مقابله با فتنه سبز) گنجانده شده است.

مهم ترين نكته اين موضوع، همزماني اين هتاكي با رهنمودهاي اخلاقي- سياسي اخير مقام معظم رهبري است‌.

رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير خود با اعضاي مجلس خبرگان نسبت به هتاكي‌ها و بداخلاقي‌هاي سياسي در رسانه‌ها هشدار داده بودند.
كيهان در آينده، بيشتر به اين موضوع خواهد پرداخت كه چرا جريان منحرف از چهره‌هاي طلايه‌دار دفاع مقدس و مردان بزرگي مانند حاج علي فضلي مي‌هراسد.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران از آماده‌باش بیش از چهار هزار آتش‌نشان برای مراسم چهارشنبه آخر سال خبر داد



محمد رضا حاجی‌بیگی در نشستی با خبرنگاران با اعلام برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: از روز سه‌شنبه سازمان آتش‌نشانی در تمام مناطق شهرداری تهران آماده‌باش کامل هستند تا بتوانیم چهارشنبه‌آخر سال آرامی را پشت سر بگذاریم و امیدواریم امسال هم بدون هیچ دردسری این مراسم را برگزار کنیم.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران از آماده‌باش چهار هزار و 500 آتش‌نشان در چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: در چهارشنبه آخر سال یگان موتوری و آتش‌نشانان داوطلب نیز آماه باش خواهند بود.وی اضافه کرد: باید هر کسی مسئولیت خود را بداند و اگر بناست چهارشنبه آخرسال منسوخ شود این موضوع صراحتا اعلام شود و اگر بناست چهارشنبه آخر سال فرصتی برای تخلیه انرژی جوانان و اوقاتی مفرح برای خانواده‌ها باشد، برای این موضوع برنامه‌ریزی‌ شود و هر کس مسئولیت خود را انجام دهد که در این راستا می‌توان با هماهنگی بین دستگاه‌ها اقداماتی را انجام داد تا در چهارشنبه آخر سال به صورت شکل و شمایل درست رفتار کنیم.

حاجی‌بیگی به موضوع پخش تصاویر از حادثه‌دیدگان چهارشنبه آخر سال در صدا و سیما اشاره کرد و گفت: حوادث چهارشنبه آخر سال را برای مردم با تصاویری دلخراش در صدا و سیما و روزنامه‌ها یاد آوری می‌کنیم که این موضوع لطمه روحی به افرادی فاقد توان دیدن این تصاویر را می‌زند اما چاره‌ای نیست و صدا و سیما راه حل بهتری در این رابطه ندارد و دلیل این موضوع هم این است که تمام برنامه‌های خود را برای روز آخر می‌گذاریم اما اگر در طول سال گروهی در این رابطه کار کنند دیگر نیازی نیست که برای پیشگیری از بروز حوادث چهارشنبه آخر سال چنین تصاویری پخش شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه برای توزیع موادمحترقه استاندارد دارید؟ اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی طرحی را برای برگزاری چهارشنبه آخرسال به صورت ایمن آماده کرده است که اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد و به عنوان مصوبه طرح شود، نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.رییس سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: تقریبا چارچوب این طرح مشخص شده و باید در کمیسیون فرهنگی شهرداری مورد بررسی قرار گیرد و پس از تایید به وزارت فرهنگ و ارشاد فرستاده شود، چون وزارت فرهنگ و ارشاد متولی طرح‌های فرهنگی است.

فروش «فش‌فشه‌» و «ترقه‌های بی‌خطر» تولیدی وزارت دفاع

حاجی‌بیگی ادامه داد: امسال وزارت دفاع «فش‌فشه‌» و «ترقه‌های بی‌خطر» را آماده کرده و این کالاها از طریق مراکز اصلی به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته حوادث چهارشنبه آخرسال منجر به قطعی عضو، سوختگی و نابینایی می‌شد افزود: با انجام کارهای فرهنگی اتفاقات چهارشنبه آخر سال به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران از آمادگی کمک‌رسانی آتش‌نشانان در زلزله 8/8 ریشتری ژاپن خبر داد و در این رابطه گفت: ارتباط ما با ایفکا که دفتر مرکزی آن در ژاپن است و کشورهای آسیا و اقیانوسیه از اعضای آن هستند و آتش‌نشانی تهران نیز یکی از اعضای گروه ایفکا است. امروز صبح ضمن تسلیتی که به ریاست آتش‌نشانی ژاپن داشتیم اعلام آمادگی کردیم که برای کمک رسانی در این حوادث حضور پیدا کنیم.

اعطای وام و کمک یک میلیونی کمیته امداد به اقشار محروم در حوادث

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران در رابطه با موضوع ادغام آتش‌نشانی با اورژانس، گفت: آتش‌نشانی با هیچ ارگانی مشکل ندارد و اگر موضوع ادغام سازمان آتش‌نشانی و اورژانس مطرح است، به چند دلیل است که یکی از این موضوعات مشکل ترافیک پایتخت است همچنین با توجه به جانمایی‌های صورت گرفته در 120 نقطه پایتخت از سوی آتش‌نشانی اگر آشیانه اورژانس هم در کنار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نظر گرفته شده و این موضوع اجرایی شود، اورژانس هم در زمان چهار دقیقه و 41 ثانیه در سر صحنه حضور پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در شان اورژانس نمی‌بینیم که در کانکس‌ها در معابر و خیابان‌ها بسر ببرند.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران به موضوع بیمه رایگان منازل اشاره کرد و گفت: در سال اول بیمه منازل به صورت مطلوبی انجام شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بیشترین آسیب در حوادث به قشر آسیب‌پذیر و محروم وارد می‌شود .

وی ادامه داد: در این رابطه با کمیته امداد توافق شد که در صورت بروز حوادث قشری که توان مالی ندارد و در یک آتش‌سوزی ممکن است تمام زندگیش از بین رود، به کمیته امداد معرفی شود و کمیته امداد نیز به این افراد یک میلیون تومان کمک بلاعوض و یک میلیون تومان نیز وام داده شود.

انتقال 80 درصد از موادشیمیایی بازار تهران به خارج از شهر

حاجی بیگی درباره سرنوشت انتقال انبارهای بازار تهران به خارج از شهر با بیان اینکه حوادث آتش‌سوزی بازار در ماه‌های بهمن و اسفند بیشتر از ایام دیگر سال است، اظهار کرد: 80 درصد از موادشیمیایی و سریع‌الشتعال در بازار توسط ساماندهی مشاغل شهرداری و شهرداری منطقه 12منتقل شده است و اگر ماده‌ای هم هست به عنوان نمونه در بازار باقی مانده است که البته آن هم نباید در بازار باقی بمانند که در این رابطه به دنبال مکانی برای انتقال این مواد هستیم البته تجمع این مواد هم در مکانی اطراف تهران هم خطرناک است و بنا شده است که تا اواسط سال آینده بازار تهران از موادشیمیایی تهی شود.

وی با با بیان اینکه طلاسازی‌ها را باید از بازار بیرون ببریم افزود: بازار محل انبار کالا نیست بلکه باید تنها نمونه کالا در آن نگهداری شود.

زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه حدود 4 دقیقه است

حاجی‌بیگی در ادامه به عملکرد سازمان آتش‌نشانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال پیشرفت سازمان نسبت به سال‌های گذشته مطلوب بود و سازمان آتش‌نشانی به اهداف خود در برنامه پنجم رسیده است.وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی یکی از سازمان‌هایی است که خود را به برنامه پنج ساله رسانده است، افزود: ظرفیت کالج بین‌المللی آتش‌نشانی تا پایان سال 92 به 500 نفر افزایش می‌یابد و هم‌اکنون این مرکز دارای 200 نفر ظرفیت است.

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران درباره آخرین وضعیت دانشکده علمی ـ کاربردی سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: حدود 600 دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.وی با بیان اینکه زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه در حال حاضر چهار دقیقه و 41 ثانیه است، افزود: در برنامه پنج ساله بنا است با افتتاح 120 ایستگاه آتش‌نشانی این زمان را به سه و نیم دقیقه که استاندارد بین‌المللی است برسانیم. رییس سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: در حال حاضر از آنجایی که با زمان استاندارد بین‌المللی فاصله داریم در ساعت‌های هفت تا 9 صبح و 17 تا 19:30 حوزه‌های آتش‌نشانی در مکان‌هایی که خلاء‌های وجود دارد، مستقر می‌شوند تا در صورت وقوع حادثه هر چه سریع‌تر خود را به محل برسانند.

به گفته حاجی‌بیگی تا پایان سال 91، 120 ایستگاه آتش‌نشانی در تهران افتتاح خواهد شد.وی با بیان اینکه تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی تاکنون نوسازی و بهسازی شده است،‌ افزود: ساخت 10 ایستگاه آتش‌نشانی در سال آینده آغاز خواهد شد و در حال حاضر شش ایستگاه آتش‌نشانی در حال ساخت است که تا پایان نیمه اول سال 90 افتتاح خواهد شد.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:45 :: نويسنده : مهدی پارسا

رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا كه براي ديدار از بحرين و گفتگو با مقامات اين كشور به اين كشور عربي حاشيه خليج فارس سفر كرده ، اعلام كرد كه دولت بحرين اگر خواهان "جلوگيري از دخالت ايران در اين كشور" است بايد براي انجام اصلاحات عميق اقدام كند.

به گزارش عصر ايران و به نقل از خبرگزاري فرانسه ، گيتس در ديدار با پادشاه و وليعهد بحرين در عین حالی که این مطلب را گفته ٰ، افزوده است كه شواهدي مبني بر مداخله ايران در نارامي هاي هفته هاي گذشته در بحرين در دست نيست.



گيتس با ادعاي اينكه ايران مايل به دخالت در امور داخلي بحرين است افزود كه هر چه مساله انجام اصلاحات در بحرين به درازا بكشد امكان دخالت و نفوذ ايران افزايش مي يابد.

وزير دفاع آمريكا در اين باره گفت : به آنها ( پادشاه و وليعهد بحرين ) گفتم كه در اين باره
( انجام اصلاحات فوري و عميق) زمان به نفع "ما" نيست.

آمريكا به شدت از اوضاع جاري در بحرين نگران است و تلاش دارد با ايجاد فشار به مقامات بحرين آنها را به انجام اصلاحاتي براي جلب رضايت مخالفان شيعه حكومت وادارد.

بحرين مركز پايگاه پنجم دريايي آمريكا در منطقه است و يكي از متحدان نزديك واشنگتن در منطقه خليج فارس محسوب مي شود.

ناآرامي ها در بحرين در پي وقوع موجي از نآرامي در كشورهاي عربي كه منجر به سقوط دو دولت ديكتاتوري تونس و مصر در ماه گذشته شد ، به همراه جمع ديگري از كشورهاي عربي آغاز شده است.

مخالفان شيعه دولت پادشاهي بحرين يك دست نيستند و در حالي كه برخي از گروه هاي مخالف خواستار استقرار نظام جمهوري هستند ، اما اكثريت مخالفان خواهان تبديل نظام مطلقه پادشاهي به يك نظام مشروطه هستند.همچنین برخی از اهل سنت بحرین نیز بین مخالفان هستند.

با وجودي كه بيش از 70 درصد از جمعيت بحرين از شيعيان تشكيل شده است ، اما خاندان آل خليفه كه حاكم بر اين كشور است از اقليت اهل تسنن هستند.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:41 :: نويسنده : مهدی پارسا

به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند



فروردین؛ فروردهای پاکان
فروردین نام نخستین ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان فرورتینام، در پهلوی فرورتین و در فارسی فروردین گفته شده که به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب، به دنیای دیگر می‌روند

 

 

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:39 :: نويسنده : مهدی پارسا

افلاطون، فیلسوف یونانی در حدود دو هزار و 600 سال پیش درباره آتلانتیس مطالبی را نوشته و آن را جزیره ای توصیف کرده که در برابر دروازه ای قرار گرفته است که امروزه آن را ستونهای هرکول می نامند. با استفاده از جزئیاتی که افلاطون از این شهر بیان کرده محققان بر روی مناطق مدیترانه و اطلس متمرکز شدند زیرا این منطقه را منطبق ترین مکان برای یافتن آتلانتیس می دانستند.

گروهی از محققان آمریکایی در نهایت توانستند موقعیت احتمالی شهر گمشده و افسانه ای آتلانتیس، کلانشهری افسانه ای که گفته می شود هزاران سال پیش به دلیل وقوع سونامی در گل و لای فرو رفته و ناپدید شده را بیابند.

به گزارش مهر، محققان می گویند باور کردن اینکه سونامی بتواند سازه ای به وسعت 90 کیلومتر را در خود ببلعد کمی دشوار است برای حل این راز قدیمی محققان از تصاویر ماهواره ای شهری غرق شده در شمال کادیز در اسپانیا استفاده کرده و توانستند در زیر لجنزارهای وسیع پارک دونا آنا نشانه هایی از شهری باستانی و مدفون شده را شناسایی کنند.

محققان طی دو سال گذشته از ابزارها و تکنولوژی های متعددی از قبیل رادارهای عمق، نقشه برداری دیجیتال و تکنیکهای اکتشاف در زیر آب برای کشف این شهر استفاده کردند. بررسی و مقایسه نشانه هایی که از مهاجران آتلانتیس پس از خراب شدن شهر به جا مانده است میزان اطمینان محققان را از اینکه مکان یافته شده می تواند همان آتلانتیس باشد را افزایش داد.

افلاطون، فیلسوف یونانی در حدود دو هزار و 600 سال پیش درباره آتلانتیس مطالبی را نوشته و آن را جزیره ای توصیف کرده که در برابر دروازه ای قرار گرفته است که امروزه آن را ستونهای هرکول می نامند. با استفاده از جزئیاتی که افلاطون از این شهر بیان کرده محققان بر روی مناطق مدیترانه و اطلس متمرکز شدند زیرا این منطقه را منطبق ترین مکان برای یافتن آتلانتیس می دانستند.

وقوع سونامی برای قرنها در این منطقه به ثبت رسیده است و یکی از بزرگترین آنها موجی به اندازه یک ساختمان 10 طبقه بوده است که در نوامبر 1755 شهر لیسبون را درهم کوبید. بحث بر سر وجود داشتن یا نداشتن آتلانتیس هزاران سال است که ادامه دارد. در حالی که گفته های افلاطون تنها منبع تاریخی اطلاعاتی درباره این نشانه تاریخی به شمار می رود.

بر اساس گزارش رویترز، افلاطون در نوشته های خود ذکر کرده که آتلانتیس در یک شب و یک روز کاملا ناپدید شده و در اعماق دریا غرق شد.دانشمندان قصد دارند به زودی اکتشافات بیشتر را بر روی این منطقه آغاز کنند.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:32 :: نويسنده : مهدی پارسا

اخيراً مستندي با عنوان «ظهور بسيار نزديك است» در شمارگان بسيار گسترده‌اي در محافل عمومي منتشر شده ‌است كه دفتر آيت‌الله العظمي بهجت با توجه به نقل قول‌هاي منتسب به اين مرجع تقليد درباره ظهور، مطلبي را منتشر كرده است.



به گزارش ايسنا، متن كامل اين پرسش و پاسخ به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر آيت‌الله العظمي بهجت(ره) به شرح ذيل است.

سؤال: از برخي از بزرگان نقل مي‌شود كه آيت‌الله العظمي بهجت(ره) فرموده‌اند: ما تاكنون به جوان‌ها مژده مي‌داديم كه ظهور امام‌زمان(عج) را درك خواهند كرد، اما اكنون به پيرها هم بشارت مي‌دهيم كه دوران ظهور را خواهند ديد؛ آيا اين مطلب به آيت‌الله العظمي بهجت(ره) قابل استناد است يا خير؟

پاسخ: 1- اتفاقاً در اين باره از آيت‌الله العظمي بهجت(ره) سؤال شد، ايشان فرمودند: آقايي دم محراب مسجد نزد من آمد و به من گفت: به خدمت حضرت عليه‌السلام رسيدم و از ظهور پرسيدم كه آيا من ظهور را درك مي‌كنم. آنگاه مطالب ياد شده را آيت‌الله العظمي بهجت از اين شخص نقل كردند. بنابراين خود آيت‌الله العظمي بهجت(ره) مستقيماً مطلب را نفرمودند، بلكه از شخص ديگري نقل كردند.

2- همچنين وي فرمودند:‌ اگر گفتن اين مطالب لازم بود من براي شاگردانم مي‌گفتم.

3- امكان دارد همانگونه كه آقا مكرر بيان مي‌فرمودند، اين مطلب اشاره به ظهور شخصي داشته باشد و نه ظهور عمومي.

4- امكان دارد، اينگونه اظهارات از باب «إنّهم يرونه بعيدا و نراه قريبا» باشد.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:30 :: نويسنده : مهدی پارسا

دانشمندان ناسا با استفاده از تلسكوپ فضايي چاندرا و تلسكوپ جاكوبز كاپتين در جزاير قناري موفق به شكار تصاويري شگفت‌انگير از «چشم سائورون» شدند.

به گزارش ايسنا، چشم سائورون كه دانشمندان نام آن را به دليل شباهت آن به سمبل شيطان در سه‌گانه ارباب‌حلقه‌ها انتخاب كرده‌اند، در حقيقت مركز يك كهكشان فعال در فاصله 43 ميليون سال نوري از زمين است.

دانشمندان معتقدند كه اشعه‌هاي ايكس قدرتمند به وجود آمده از يك ابر سياه‌چاله به توليد مردمك آبي براق اين چشم منجر شده است.



هاله قرمزرنگ اطراف مردمك از اتم‌هاي هيدروژن به وجود آمده است.

به نظر مي‌رسد انتشار پرتو ايكس از مركز كهكشان مارپيچي NGC 4151 به دليل سقوط ماده در سياه‌چاله باشد.

سياه‌چاله‌ها مناطقي هستند كه نيروي گرانشي بسيار قوي بوده و هر چيزي به آن نزديك شود نمي‌تواند از آن فرار كند.

با بلعيده شدن گاز و غبار توسط سياه‌چاله‌ها، آنها به قدري بزرگ مي‌شوند كه اشعه ايكس از خود بيرون مي‌دهند.

كهكشان NGC 4151 يكي از نزديك‌ترين كهكشان‌ها به زمين محسوب مي‌شود كه حاوي يك سياه‌چاله در حال رشد است.

اين كهكشان فرصتي عالي را براي مطالعه فعل‌وانفعالات ميان ابرسياه‌چاله‌ها و گاز اطراف كهكشان ميزبانشان به ستاره‌شناسان مي‌دهد.

چشم سائورون در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها از نشانه‌هاي شيطان

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 9:27 :: نويسنده : مهدی پارسا

اگر مایلید اطلاعات بیشتری در مورد شخصیت خودتان و خصوصیاتی که باعث می شوند دیگران شما را بیشتر دوست داشته باشند پیدا کنید به تست زیر که شامل 15 سوال است با کمال صداقت پاسخ داده و گزینه هایی که انتخاب می کنید را یادداشت کنید تا نتیجه ای که گویای شخصیت شماست دستگیرتان شود. گرچه ممکن است تابحال نمونه های مختلف تست های روانشناسی را محک زده باشید ولی این تست جدیدترین تست روانشناسی است که منتشر شده و نتایج آن چندان دور از واقعیت نخواهد بود و بقولی به امتحانش می ارزد ...


1. فرض کنید شما مشخصه صورت کسی هستید، کدام قسمت از صورت او هستید؟
الف : چین وچروک
ب : لکه
ج : خال زیبایی
د : کک ومک
ت : لبخند

2. دوست دارید چه نوع پرنده ای باشید؟
الف : شباهنگ
ب : جغد
ج : عقاب
د : فلامینگو
ت : پنگوئن

براي مشاهده كامل مطلب بروي ادامه مطلب كليك كنيد




ادامه مطلب ...
دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 2:24 :: نويسنده : مهدی پارسا

آقای مهدی پاکدل و خانم بهنوش طباطبایی در تاریخ ۱۳ اسفند ماه امسال با هم ازدواج کردند و آقای مهدی پاکدل برای اولین این خبر رو در برنامه ی زنده رود (شبکه اصفهان) اعلام کردند ...

 بیوگرافی مهدی پاکدل: در سال 1359 در اصفهان،شش فرزند و من فرزند آخر هستم. در یک فاصله بیست ساله به دنیا آمدیم. برادر بزرگم حسین، سپس سه خواهر، بعد مسعود به دنیا آمد که عکاس سینماست و ته‌تغاری خانواده هم من می‌باشم.
بیوگرافی بهنوش طباطبایی : متولد 1360
مدرک تحصیلی: لیسانس کامپیوتر
گذراندن یک دوره در کلاس های بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 2:11 :: نويسنده : مهدی پارسا

يادش بخير من كه اين عكسها رو ميبينم ياد 20سال پيش ميافتم كه برنامه كودك نگاه ميكرديم و خانم خامنه اي براي بچه هاي ديروز برنامه اجرا ميكرد واقعاً ياد اون زمانها بخير درسته زمان جنگ بود و خيلي سختي كشيديم اما الآن برامون شيرينه اگه براي شماهم زيباست برام نظراتتونو بنويسيد ممنون ميشم اگه خطره اي يادتون ميندازه برام بنويسيد شايد بهترين خاطره بشه يه مطلب  براي ديدن بقيه دوستان مرسي

 

سعيد و آقاي حكايتي يادش بخير

اينها هم خواهر هاي برومند(زيزيگولو وخونه مادر بزرگه و...)خودمونيما ديگه پير شديما

واي بازم مدرسم دير شد

 

 

 

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 2:1 :: نويسنده : مهدی پارسا

رونمایی رسمی از آزرای جدید کره برگزار شد! آزرا در بیشتر کشورها با نام
Grandeur شناخته میشود!!

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : مهدی پارسا

فرزاد حسنی، خبرهایی را در مورد برنامه ویژه سال تحویلش اعلام کرد.

وی هنگام اجرای یکی از برنامه‌های رادیویی‌اش، از مردم خواست میهمانان ویژه سال تحویل در شبکه سوم را به او پیشنهاد کنند.بر همین اساس، وی اعلام کرد: اصغر فرهادی و شهاب حسینی (کارگردان و بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین) موقع سال تحویل به برنامه او خواهند آمد. همچنین دو خواننده یعنی احسان خواجه‌امیری و رضا صادقی نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.
این اتفاق با توجه به اکران نوروزی «جدایی نادر از سیمین» قطعا بازتاب فراوانی خواهد داشت.همچنین آزاده نامداری نیز در گفت و گوی جداگانه با سینمافا از اجرای برنامه ویژه سال تحویل در شبکه دوم سیما همراه با احسان کرمی خبر داد.لازم به ذکر است، احسان علیخانی اجرای شبکه جام جم و محمود شهریاری نیز اجرای برنامه سال تحویل شبکه تهران را بر عهده خواهند داشت.
 

اسم ((الله)) روی كفش نایك(تصاویر)

 

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 1:28 :: نويسنده : مهدی پارسا

بسم الله الرحمن الرحیم

 

چنان که میدانیم اعمالی که از ما سر میزند، بدون اثر نیست و هم در زندگی دنیایی و هم در حیات اخروی ما تأثیرگذار است؛ زیرا اعمال ما باطنی دارد و وجود حقیقی دارد که دارای اثر است.


 


 

 

گاهی ممکن است در زندگی ما گرههای وجود داشته باشد که ریشه آن و راه حل گشودنش برای ما روشن نباشد؛ در حالی که منشأ مشکل از خود ما بوده و از آن غافلیم.
 


یکی از اموری که آثار بزرگی در حیت مادی و معنوی ما دارد، رضایت والدین و همچنین رضایت پدر است. این نکته گاهی جنبه فقهی و یا حقوقی پیدا میکند؛ مثلا این که آیا قسم خوردن فرزند بدون رضایت پدر صحیح است؟ آیا ازدواج دختر بدون رضایت پدر صحیح است؟ و…؛ گاهی نیز جنبههای اخلاقی آن، نمود بیشتری دارد.

در داستان تکان دهندهای ذیل ، اثر شگرف برخورد بد با پدر و نارضایتی وی را میخوانیم.

حکایتی از جناب شیخ جعفر مجتهدی

مرحوم کاشانی مردی وارسته و راه رفته و کریم النفس بود. منزل ایشان در کوی آب و برق مشهد، خانه امید دوستان آل الله به شمار می‌رفت و ایشان غالباً میزبان افراد بیشماری در طول هفته بودند و سفره این مرد عارف همیشه گسترده بود.

ایشان نقل می کردند:


جوانی مرتباً به سراغ من می‌آمد و از بی سروسامانی زندگی خود شکوه داشت ومن آنچه به نظرم می‌رسید از او دریغ نمی‌کردم ولی گره از کار او گشوده نمی‌شد!

شبی از من دعوت شد تا در مراسم میلاد مبارک حضرت علی (علیه السلام) شرکت کنم، و من به آن جوان گفتم که امشب، شب برات است با من همراه باش تا ببینم چه می شود؟!

مجلس بسیار باشکوهی بود و از طبقات مختلف در آن شرکت کرده ‌بودند مداحان یکی پس از دیگری مدیحه خوانی می‌کردند و می‌رفتند. ساعتی از شروع مجلس گذشته بود که آقای مجتهدی آمدند و در کنار من نشستند.

آن جوان از احترام من به ایشان دریافت که او باید مرد صاحب نفسی باشد، لذا مرتباً از من می‌خواست که مشکل او را با آقای مجتهدی در میان بگذارم تا بلکه فرجی شود.

آن جوان را به ایشان معرفی کردم و گفتم:

«مدتی است که با گرفتاریها دست و پنجه نرم می‌کند ولی از پس آنها برنمی‌آید! امشب، شب عزیزی است اگر در حق او لطفی کنید ممنون خواهم شد.»

آقای مجتهدی نگاه نافذ خود را به صورت او دوختند و پس از چند لحظه درنگ به او فرمودند:

«شما باید رضایت پدر خود را جلب کنید!»

جوان گفت:

پدرم، دو سال است که مرده است!

گفتند:

«و گرفتاری شما هم از دو سال پیش شروع شده‌است! مگر فراموش کرده‌ای که در آن روز آخر در میان شما چه گذشته ‌است؟! شما در ساعات آخرین عمر پدرتان به سختی او را رنجاندید و پدر خود را در آن ساعات بحرانی به حالت قهر تنها گذاشتید!»

جوان در حالی که عرق شرم بر سر و رویش نشسته بود، رو به من کرده، گفت: آقا درست می‌گویند! نبایستی او را تنها می‌گذاشتم! آخر من تنها پسر او بودم! چه اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ام!

آقای کاشانی می‌گفتند که آقای مجتهدی دقایقی بعد، دستوری به آن جوان دادند و از ما خداحافظی کردند و رفتند.

آن جوان با به کار بستن دستور ایشان، در عرض یک ماه، زندگی‌اش سر و سامان خوبی گرفت و هنوز هم با آرامش و در کمال راحتی زندگی می‌کند و دعا گوی آن مرد خداست.


آقای کاشانی نگفتند که دستور حضرت آقای مجتهدی برای رفع مشکلی که آن جوان داشت چه بود ولی گفتند که آن جوان چند شب بعد از آن ملاقات، پدرش را در خواب می‌بیند و به او می‌گوید که دیگر از تو ناراضی نیستم، تو با این کار خود مشکل بزرگی را از پیش پای من در عالم برزخ برداشتی! (۱)

منبع داستان: سایت صالحین
 

یک شنبه 22 اسفند 1389برچسب:, :: 13:46 :: نويسنده : مهدی پارسا

 

 

 

یک شنبه 22 اسفند 1389برچسب:, :: 13:40 :: نويسنده : مهدی پارسا

تیم فوتبال سپاهان روز گذشته در هفته بیست و ششم لیگ برتر با دو گل از سد نفت تهران گذشت تا با کسب 49 امتیاز پشت سر ذوب آهن صدرنشین قرار بگیرد.

در حاشیه این دیدار هواداران سپاهان کاریکاتور عادل فردوسی پور مجری برنامه نود را در دست گرفتند تا بدین شکل اعتراض خود را نسبت به او و برنامه اش اعلام کنند. این تماشاگران معتقدند که فردوسی پور علیه امیر قلعه نویی و این باشگاه موضع گیری می کند و به دنبال تخریب سپاهان است.


معاون اجتماعی فرهنگی وزیر کشور با اعلام اینکه احیای آیین ها و فرهنگ کهن ایرانی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته گفت: وزارت کشور برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج نوروز ایرانی در منطقه توسط سفرای ایران تدارک دیده است.



علیرضا افشار در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر تقویت آداب و رسوم و نمادهای بومی ایران - اسلامی در کشور گفت: با تقویت آداب و روسم ایرانی - اسلامی علاوه بر تقویت وحدت ملی از ترویج آیین‌ها و نمادها غربی جلوگیری شده و میان کشورهای منطقه و همسایه همبستگی ایجاد می‌شود.

وی افزود: تبادل فرهنگ و آیین و رسوم اسلامی و ایرانی بین کشورهای همسایه نوعی مقابله با سیاست تفرقه افکنانه آمریکا و استکبار جهانی در خاورمیانه و کشورهای مسلمان است.

وی با اشاره به احیای فرهنگ نوروز و ثبت آن در سازمان ملل متحد، گفت: در مورد نوروز احادیث و روایات بسیاری است که می‌توان به آغاز جهان خلفت در نوروز و همچنین ظهور حضرت ولیعصر(عج) در این ایام اشاره کرد. لذا وزارت کشور برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج نوروز ایرانی در منطقه توسط سفرای ایران در کشورهای همسایه تدارک دیده است.

افشار با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن آداب و رسوم ممتاز ایرانی موجب نشاط اجتماعی می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از آیین ها و فرهنگ‌های کهن ایرانی به دست فراموشی سپرده شده است، لذا احیای دوباره این فرهنگ‌ها هم اکنون در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.

یک شنبه 22 اسفند 1389برچسب:, :: 11:22 :: نويسنده : مهدی پارسا

براساس جدیدترین آمارها ؛
جمعیت ایران 74.7 میلیون نفر اعلام شد
بانک مرکزی جمعیت ایران را براساس برآوردهای مرکز آمار آیران، 74.7 میلیون نفر اعلام کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، در جدیدترین گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمده است: از 74.7 میلیون نفر جمعیت ایران، 53.6 میلیون نفر شهری و 21.1 میلیون نفر روستایی هستند.

بانک مرکزی رشد جمعیتی کشور را 1.5 درصد اعلام و تصریح کرده است: تراکم جمعیت نیز 45.3 نفر در هر کیلومتر مربع است، همچنین جمعیت فعال کشور - البته سه ماهه اول 89 - 24.2 میلیون نفر و نرخ بیکاری هم در بهار امسال 14.6 درصد بوده است.


جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عرصه جنگ سایبری دوسویه است گفت: همانطور که به ما هجمه سایبری می شود لشگر سایبری ما هم که شامل متخصصینی از بسیج اساتید، دانشجویی، طلاب و بسیج خواهران است به سایتهای دشمن هجمه وارد می کنند.



سردار سرتیپ پاسدارعلی فضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص فعالیت این سازمان در مقابله با تهدیدات سایبری، اظهارداشت: رویکرد سازمان بسیج مقابله با جنگ نرم، عمق بخشی داخلی  و همچنین سازماندهی ارتش دهها میلیونی است.

وی با تاکید براینکه بسیجیان در حوزه های مختلفی از جمله حوزه فرهنگی و سازندگی ورود جدی داشته اند، گفت: بسیجیان دریادل در عرصه دفاع و حفظ امنیت کشور نیزنقش بسزایی را در طول تاریخ انقلاب و بویژه در مقاطع اخیر برعهده داشته است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه معاونت فن آوری واطلاعات سازمان بسیج در حوزه سایبر و  مقابله با جنگ نرم گامهای اساسی را برداشته است، عنوان کرد: در حوزه سایبر ما بدون اتکا به توان بسیجیان قادر به رصد کردن و مقابله جدی با دشمنانمان نبودیم.

وی با تاکید براینکه هیچ دفاعی بدون هجمه معنا ندارد، گفت: با توجه به اینکه عرصه جنگ بویژه جنگ سایبری دوطرفه است بنابراین دفاعی موفق است که هجمه ای توام با فکر، اندیشه و برنامه داشته باشد.

سردار فضلی تصریح کرد: درحقیقت همانطور که در حوزه سایبری به ما هجمه وارد می شود لشگر سایبری ما هم که شامل متخصصینی از بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و حتی بسیج خواهران است به سایتهای دشمن هجمه وارد می کنند.

گفتنی است، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از این در خصوص فعالیت ارتش سایبری در مقابله با دشمنان گفته بود که ‏با توجه‎ ‎به ‏اتصال‌ سپاه به بسیج و نیروهای انقلاب هیچگونه محدودیتی در رابطه با تعداد‎ ‎نیروهای متخصص در ‏زمینه جنگ ‏سایبری نداریم‎ و علت موفقیت سپاه در عرصه جنگ سایبری هم استفاده از متخصصین بسیجی است.

یک شنبه 22 اسفند 1389برچسب:, :: 9:59 :: نويسنده : مهدی پارسا

 

مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها از واريز سومين مرحله پرداخت نقدي يارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار از نيمه دوم فروردين 90 خبر داد.



بهروز مرادي در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اينكه سايتrefahi.ir از 20 اسفند براي اصلاح تعداد خانوارها و ثبت شماره حساب‌ها باز شده است، اعلام كرد: هيچ محدويتي براي وارد شدن به اين سايت وجود ندارد ضمن اينكه سايت اشاره شده فعلاً باز خواهد بود.

وي اضافه كرد: سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در سال جاري با همكاري دستگاه‌هاي مختلف طي دو مرحله يارانه نقدي سرپرستان خانوارها را به حساب‌ها آنها واريز كرده است كه سومين مرحله نيز در نيمه دوم فروردين 90 انجام خواهد گرفت.

مرادي در پاسخ به اين پرسش كه آيا مشكلات اعلام شده از سوي سرپرستان خانوار در خصوص مبلغ يارانه‌ها بررسي شده است، گفت: برخي از اين مشكلات مرتفع شده است و برخي ديگر نيز طي هفته جاري حل خواهد شد.

مدير عامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها تأكيد كرد: واريز يارانه‌ها بر اساس برنامه تنظيم شده به حساب سرپرستان خانوار واريز مي‌شود و چنانچه مشكلي در اين خصوص باشد، خانواده‌ها مي‌توانند با تماس با سازمان، ما را در جريان بگذارند و پرسنل سازمان نيز در اسرع وقت به آن رسيدگي مي‌كنند.

شنبه 21 اسفند 1389برچسب:, :: 18:9 :: نويسنده : مهدی پارسا

 غلامحسین پیروانی سرمربی جدید تیم فوتبال صنعت نفت آبادان چندی قبل در مصاحبه‌ای تفضیلی با یکی از خبرگزاری‌های کشور اعلام کرد قبل از این که وارد جرگه مربیگری فوتبال شوم رئیس کلانتری بودم.


به گزارش شبکه ایران، اظهارنظر غلام پیروانی باعث شد بسیاری از روزنامه‌های ورزشی با تیتر کردن این جمله پیروانی سوژه جذابی برای مخاطبان خود به وجود آورند، یکی از نشریات ورزشی در ویژه نامه پایان سال خود با انتشار عکسی از غلام پیروانی جمله جالب وی را یکبار دیگر منتشر کرده است.

انتشار این عکس در فضای مجازی به یکی از سوژه های پر مخاطب تبدیل شد تا بار دیگر شاغلام و آن مصاحبه یه یکی از مسائل خبرساز فوتبال ایران تبدیل شود.پیروانی در آن مصاحبه اعلام کرده بود:«24 سالم بود اوایل انقلاب. مردم احترامم را داشتند. آمدند گفتند، بیا بشو رییس کلانتری 2 شیراز، شش ماه رییس کلانتری بودم . آنقدر دزد گرفتیم و ... .» این اظهارنظر جالب سبب شد تا روزنامه‌نگاران به کمک فتوشاپ تصویر شاغلام زمانی که پلیس بود را به تصویر بکشند.

 بکه های مختلف سیما امسال با مجموعه ای از فیلم های ایرانی و خارجی از 24 اسفندماه به استقبال نوروز 90 می روند.



به گزارش رجانيوز، تلویزیون امسال مانند سال های گذشته مجموعه ای از فیلم های ایرانی و خارجی در ژانرهای مختلف را برای ایام نوروز تدارک دیده است که احتمال دارد برخی از فیلم ها به روال همیشگی تلویزیون جابه جا و یا اصلا از جدول پخش حذف شوند. اسامی و ساعت پخش فیلم های هر شبکه در ادامه به تفکیک می آید:

**شبکه یک:
شبکه یک سیما فیلم های نوروزی خود را امسال از 23 اسفندماه آغاز می کند و این فیلم ها هر روز ساعت 16:10 روی آنتن این شبکه می روند.
بنابراین گزارش، شبکه سیما که با شعار شبکه یک شبکه هر ایرانی فعالیت می کند، پیش از این فقط مجموعه ای از فیلم های تلویزیونی ایرانی را که بسیاری از آنها فاقد کیفیت اولیه بودند پخش می کرد، اما با آمدن «مهدی فرجی» از مدیریت شبکه دو سیما به مدیریت شبکه یک، این قانون از بین رفت و امسال شبکه یک سیما گلچینی از فیلم های ایرانی و خارجی را با هم به روی آنتن می برد تا بتواند ذائقه مخاطبان خود را تامین کند.
اسامی فیلم های نوروزی شبکه یک سیما که احتمال دارد با تغییر در جدول پخش آن رو برو باشیم، به شرح زیر است:

*غیرقابل ردیابی (24 اسفندماه)، زیرخاکی (24 اسفندماه)، پلیس بروکلین (25 اسفندماه)، گروگان (25 اسفندماه)، خوب، بد، عجیب (26 اسفندماه)، همان نور معرفت (26 اسفندماه)، چهره به چهره (27 اسفندماه)، شاتر آیلند (28 اسفندماه)، کاراگاه دی (29 اسفندماه)، سـرخ (1 فرودین)، خداحافظ تهران (2 فروردین)، محموله (3 فروردین)، جنگجویان طوفان (4 فروردین)، تـلقـیـن (INSEPTION) (5 فروردین)، شکار روباه (6 فروردین)، بـدون رد پا (7 فروردین)، القاء (8فروردین)، بـازی با مـرگ (9 فروردین)، به دنبال اریک (10 فروردین)، سه روز بعد (11 فروردین)، منـطـقـه سبـز (12 فروردین)، الم شنگه (13 فروردین).

**شبکه دو:

فیلم های امسال شبکه دو سیما مخلوطی از فیلم های مربوط به کودکان و نوجوانان و بزرگسالان است و تفکیک مشخصی در ارائه فیلم ها صورت نگرفته است.
فیلم های شبکه دو سیما در ایام نوروز هر روز ساعت 17 روی آنتن می روند که اسامی و روز پخش آنها به شرح زیر است:

*یک اتفاق ظاهراً ساده (24 اسفندماه)،رابین هود (24 اسفندماه)، میمون های فضایی 2(24 اسفندماه)، داستان اسباب بازی 3 (24 اسفندماه)، اژدها تونو چطور آموزش بدین (24 اسفندماه)، میراث پر درد سر (25 اسفندماه)،خرگوش مخملی (26 اسفندماه)، دم زری (27 اسفندماه)، شهر در دست بچه ها (28 اسفندماه)، ایکیچان توبوکو (29 اسفندماه)، حدس بزن چه کسی برای عید می آید (1 فرودین)، قلمرو حیوانات (2 فرودین)، ویکـی (3 فرودین)، همنشین (4 فرودین)، مرد نفرت انگیز (5 فرودین)، سرخ پوست (6 فرودین)، سیب سنجد سمنو (7 فرودین)، دلاوران کوچک (8 فرودین)، آلبرت و دوست نامرئی (9 فرودین)، هاچ (10 فرودین)، فوتبالیست های بازیگوش (11 فرودین)، جا مانده (12فرودین)، ماجراهای سامی (13 فرودین)،

**شبکه سه:

شبکه سه سیما که به عنوان شبکه جوانان شناخته می شود، مجموعه ای از فیلم هایی که اکثر آنها را فیلم های اکشن و هیجانی تشکیل می دهند و لابلای آنها فیلم های هندی نیز دیده می شود، به روی آنتن خواهد برد.
البته فیلم های این شبکه هنوز کامل نشده اند و در جدول پخش جای چند روز هنوز خالی است که احتمال دارد این روزها به پخش فیلم هایی از سینمای ایران اختصاص داشته باشد که هنوز تصمیم قطعی برای پخش آنها گرفته نشده است. فیلم های این شبکه تلویزیونی هر روز ساعت 20:15 پخش می شوند و اسامی آنها بدین شرح است:
* روز 24 اسفند به دلیل پخش مسابقات جام باشگاه های آسیا، شبکه سه فیلم سینمایی پخش نمی کند. عمو بوت نات (25 اسفندماه)، افسانه کین (26 اسفندماه)، الو (27 اسفندماه)،فیلم سینمایی 28 اسفندماه هنوز مشخص نشده است، پسرکاراته باز (29 اسفندماه)، گردشگر(1 فرودین)، نبرد تایتانها (2 فرودین)، پدر (3فرودین)، افسانه جادوگر (4 فرودین)، موعد مقرر (5 فرودین)، فیلم سینمایی روز 6 فروردین هنوز مشخص نشده است، شهر (7 فرودین)، مکانیک (8 فرودین)، فیلم سینمایی روز 9 فروردین هنوز مشخص نشده است،
اون یکی ها (10 فرودین)، اسم من خان (11 فرودین)، شبح نویسنده (12 فرودین)، فیلم سینمایی روز 13 فروردین نیز هنوز مشخص نشده است.

**شبکه چهار:

شبکه چهار به رغم داشتن مخاطبان خاص، همواره آثاری را انتخاب و پخش می کند که مخاطبان ویژه خود را دارند و همواره نیز از این انتخاب تلویزیون لذت می برند.
شبکه چهار سیما امسال در میان آثاری که روی آنتن می برد، جمعی از آثار شاخص سینمای ایران را نیز گنجانده است. پخش آثار موفق سینمای ایران از شبکه چهار سیما برگ برنده این شبکه در میان سایر شبکه ها که حجم عظیمی از تولیدات خارجی و یا تله فیلم های ضعیف سهم آنهاست، برگ برنده ای به شمار می آید.
فیلم های شبکه چهار سیما هر روز ساعت 18 پخش می شوند و اسامی آنها به شرح زیر است:

*پارک ژوراسیک 1 (24 اسفندماه)، پارک ژوراسیک 2(25 اسفندماه)، پارک ژوراسیک 3 (26 اسفندماه)، در آغاز یک روز (27 اسفندماه)، سرگذشت ریدیک (28 اسفندماه)، خانه‌ای در غبار (29 اسفندماه)، نـوع چهارم (1 فرودین)، بی‌پولی (2 فرودین)، نوامبر دیوانه (3 فرودین)، اتاق فرمت (4 فرودین)، دیوید کاپرفیلد (5 فرودین)، آزمون (6 فرودین)، محاکمه (7 فرودین)، نشانی (8 فرودین)، تیغ‌های خونین (9 فرودین)، کنعان (10 فرودین)، تابستانی که گذشت (11 فرودین)، سلام ناشر محترم (12 فرودین)، قطارسیبری (13 فروردین).

**شبکه تهران:

شبکه تهران که یک شبکه استانی محسوب می شود نیز امسال مانند سال های گذشته با پخش هر روزی فیلم های سینمایی به استقبال بهار می رود. هرچند سهم شبکه تهران از میان انبوه آثاری که روانه آنتن می شوند، آثار کم کیفیت تر است، این شبکه تلاش می کند تا با همراهی بهمن هاشمی و استفاده از شیوه های نوین نظیر طرح سوال پیرامون ماجرای فیلم ها، به فیلم های خود رونق بدهد و بتواند مخاطبان پایتخت نشین را پای این شبکه نگه دارد.
فیلم های نوروزی شبکه تهران به شرح زیر است:

*طعمه(24 اسفندماه)، حد نهایی (25 اسفندماه)، بازی 1 (25 اسفندماه)، بازی2 (26 اسفندماه)، گرفتار در آتش (27 اسفندماه)، شبح 1(28 اسفندماه)، شبح 2 (29 اسفندماه)، نیش زنبور(1 فرودین)، فرمانده (2 فرودین)،از دور دست طلوع (3 فرودین)، توقف ناپذیر(4 فرودین)، پنج نقابدار به دنبال تلافی (5 فرودین)،
شکست ناپذیر (6 فرودین)، کتانی سفید (7 فرودین)، آتش و یخ (8 فرودین)، مسابقه موش‌ها (9 فرودین)، پلیس های اخراجی (10 فرودین)، قاصد تندرو (11فرودین)، فیلم سینمایی 12 فروردین هنوز مشخص نشده است. آتش بازی (13 فرودین).

**سیمای استانها:

سیمای استان ها که با دیجیتالی شدن تلویزیون و استفاده از ست آپ باکس های دیجیتالی قابل دسترس برای همه ایرانیان شد، در ایام نوروز هر روز ساعت 13:30 یک فیلم سینمایی پخش می کند.
فیلم های این شبکه را بیشتر تله فیلم هایی تشکیل می دهند که تولید مراکز استان ها هستند و علاوه بر روایت داستان فیلم، به طور غیر مستقیم نیز به ویژگی های مختلف استانی که فیلم در آن تولید شده می پردازند.
اسامی فیلم های سیمای استان ها به شرح زیر است:
*آرام تا ارام (29 اسفندماه)، خاطره گمشـده (1 فرودین)، ستاره هـای روی زمـیـن 1 (2فرودین)،زستاره های روی زمـیـن2 (3 فرودین)، ملاقات غیر ممکن (4 فرودین)، شیدایی (5 فرودین)، در میان زنان 1(6 فرودین)، در میـان زنـان2 (7 فرودین)، در میان زنان3 (8 فرودین)، در میـان زنان 4 (9 فرودین)، بغض باوه یال (شاعر قله های مه آلود) (10 فرودین)، مرگ مغزی (11 فرودین)، بهـمنا (12فرودین)، یک تیر و دو نشان (13 فرودین)، کونگ فـو میمون دیوانه (19فرودین)، معمای ارتا (26 فرودین).
 

شنبه 21 اسفند 1389برچسب:, :: 1:28 :: نويسنده : مهدی پارسا

گرچه قطب‌های خودروسازی ایران هرچه بیشتر در جهت خصوصی‌سازی و استقلال عمل حرکت می‌کنند، ولی در مقابل به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها باید خود را برای مواجهه با یک رقیب تازه نفس و البته قدرتمند آماده کنند.



به گزارش ایسنا، طبق اخبار منتشر شده، وزیر صنایع و معادن به معاون خود ماموریت داده با تشکیل شرکتی نسبت به طراحی و تولید یک خودرو کاملا ایرانی اقدام کند. شرکتی که به نظر می‌رسد به رقیبی قدرتمند در برابر ایران خودرو و سایپا تبدیل خواهد شد.

دو قطب فعلی خودروسازی کشور در مسیر خصوصی‌سازی قرار داشته و دیر یا زود به طور ۱۰۰ درصد خصوصی اداره شده و خارج از حیطه عملکرد دولت قرار خواهند گرفت. در این زمینه سایپا سریع‌تر از رقیب خود عمل کرده و با توجه به ترکیب هیات‌مدیره آن می‌توان گفت که بخش عمده‌ای از آن خصوصی شده است. واقعیتی که عدم اجرای مصوبه دولت در خصوص کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت خودروهای داخلی پس از هدفمندسازی یارانه‌ها از مظاهر آن است.

در این شرایط به نظر می‌رسد با توجه به شرایط انحصاری تولید خودرو در کشور، شکل‌گیری قطب سوم در این زمینه کمک زیادی به تعدیل بازار خودرو کشور در سال‌های آینده خواهد داشت.

برخی از کارشناسان معتقدند در چند سال آینده ممکن است پس از خصوصی‌سازی کامل ایران خودرو و سایپا، تصمیم‌گیری در خصوص شرایط و قیمت خودروهای تولیدی در این شرکت‌ها تنها به دست چند عضو هیات‌مدیره افتاده و حتی حقوق مصرف‌کنندگان ضایع شود.

به گفته آنان، در آن شرایط نیز احتمالا دولت با توجه به تعداد کارگران شاغل در این شرکت‌ها و برخی از عوامل دیگر، قدرت عمل چندانی در استفاده از ابزار تعرفه برای تعدیل بازار خودروی داخلی و دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان نخواهد داشت.

در این شرایط شاید اقدام وزارت صنایع و معادن در ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز این احتمالات در آینده باشد. به هر حال حداقل دستاورد شکل‌گیری یک شرکت جدید با هدف طراحی و تولید خودرو کاملا ایرانی، افزایش رقابت در بازار انحصاری تولید خودرو و کمک به رشد کیفی محصولات خواهد بود.

در آن صورت دیگر قطب‌های فعلی خودروسازی کشور نخواهند توانست برخی از خودروهای از رده خارج خود را تنها به دلیل سودآوری بالا، همچنان تولید و روانه بازار کنند.

طبق اخبار منتشر شده، طی حکمی از سوی وزیر صنایع و معادن، سید مجیدهدایت (رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) مأموریت یافته در راستای افزایش رقابت‌پذیری و توسعه محصولات جدید در کشور در قالب یک شرکت حقوقی مستقل نسبت به طراحی و تولید یک خودرو کاملا ایرانی با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در استان اصفهان از قبیل طراحی و تولید قطعات، مجموعه‌ها، بدنه و برند اقدام کند.

انتخاب استان اصفهان نیز با توجه به وجود کارخانه‌های فولاد و ریخته‌گری و امثال آن می‌تواند مزیت بالایی برای ساخت یک کارخانه خودروسازی در آن به حساب آید؛ اتفاقی که باید آن را به فال نیک گرفت.

 بنابه گزارش ها دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا گفته است که اگر ایرانی ها تصمیم بگیرند المپیک لندن را تحریم کنند جایشان خالی نخواهد بود!



یک اظهار نظر بی شرمانه از جانب نخست وزیر بریتانیا.او در گفت و گویی اعلام کرده است که ایرانی ها می توانند بازی های المپیک لندن را تحریم کنند و اصلا به لندن نیایند.ایران هفته پیش هشدار داده بود که ممکن است المپیک ۲۰۱۲ لندن را به دلیل اینکه آرم آن با الهام از کلمه زایون (صهیون) طراحی شده است تحریم کند.این اتفاق در حالی افتاده است که نخست وزیر بریتانیا به روزنامه اخبار یهودی در لندن گفت:« نباید بدبین بود. اگر ایرانی ها نمی خواهند بیایند، نیایند - جایشان خالی نخواهد بود.اما به نظر من این دلیلی باورنکردنی برای نیامدن خواهد بود.»

با تمام این تفاسیر مقام های المپیک ایران سوءظن خود درباره نشان المپیک را در نامه ای به کمیته بین المللی المپیک منعکس کرده بودند.اما ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک با رد این ادعا گفته که او "بدون سر و صدا" به آن نامه پاسخ خواهد داد تا بگوید که این نشان "هیچ ارتباطی با نژادپرستی ندارد و دارای بار سیاسی نیست."
کامرون در مصاحبه با روزنامه "اخبار یهودی" همچنین اخطار داد از ورزشکارانی که مایل نباشند در سال ۲۰۱۲ با اسرائیلی ها رقابت کنند استقبال نخواهد شد.او گفت: «اگر می خواهند اینگونه رفتار کنند نمی توانند حضور یابند.کسی نباید چنین رویکردی به ورزش داشته باشد. اگر به بازی های المپیک می آیید، با همه رقابت دارید و اگر می خواهید چنین رفتار کنید از شما استقبال نخواهد شد.»

اظهار نظر هایی کاملا بی شرمانه.هنوز هیچ کدام از مقامات المپیک ایران به این قضیه واکنش نشان نداده اند و اصلا مشخص نیست که چه اتفاقاتی برای حضور در المپیک لندن خواهد افتاد.

شنبه 21 اسفند 1389برچسب:, :: 1:23 :: نويسنده : مهدی پارسا

 

گل ها همه با اذن تو برخاسته اند
از بهر ظهور تو خود آراسته اند
مردم همه در لحظه ي تحويل، بي شک
اوّل فرج تو از خدا خواسته اند

خودت گفتی وعده در بهار است
بهار آمد دلم در انتظار است
بهار هر کسی عید است و نوروز
بهار عاشقان دیدار یار است
اللهم عجل لولیک الفرج

آمد بهار و گل رخ من در سفر هنوز
خندید و ابر چشم من از گریه تر هنوز
آمد درخت گل به بر امّا چه فایده؟
کان سرو گلعزار نیامد به بر هنوز
اللهم عجّل لولیک الفرج


عید است ولی بدون او غم داریم
عاشق شده ایم و عشق را کم داریم
ای کاش که این عید ظهورش برسد
این گونه هزار عید با هم داریم
اللهم عجل لولیک الفرج
سال نو مبارک

صدمبارک به تو آن عیدکه فردا باشد
نـوروز نـوید وصـل دلـها بـاشـد
امـیـد که با فضل خداوند جـلـیّ
سـال فـرج مـهـدی زهـرا باشـد
سال نو بر شما مبارک باد

بر چهره گل نسيم نوروز خوش است
در صحن چمن روي دل‌افروز خوش است
از دي مهراس، چون بهار آمدني است
و ايام ظهور آن ستم سوز خوش است!
عید تان مبارک باد

بی تو اینجا همه در حبس ابد، تبعیدند
سالها، هجری و شمسی همه بی خورشیدند
سیرتقویم جلالی به جمال توخوش است
فصلها راهمه با فاصله ات سنجیدند
توبیایی همه ساعتها، ثانیه ها
از همین روز همین لحظه همین دم عیدند
اللهم عجل لولیک الفرج

خوش آن دمی که بهاران قرارمان باشد
ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد
عید تان مبارک باد

روزها نو ن

شده کهنه تر از دیروز است
گرکند یوسف زهرا نظری نوروز است
لحظه ها در تپش تاب وتب آمدنش
آسمان چشم به راه قدمش هر روز است
اللهم عجل لولیک الفرج

سرخوش آن عیدی که آن بانی نور
ازکنار کعبه بنماید ظهور
قلبها را مهر هم عهدی زند
از حرم بانک انا المهدی زند

زماني كه اكران «اخراجي‌ها۲» تمام شد و زلزله‌ «اخراجي‌ها۳» پيش آمد شايد كمتر كسي باور مي‌كرد كه اين كار ساخته شود اما «اخراجي‌ها۳» در حدود ۳ ماه قبل جلوي دوربين رفت و با حضور ۳۰ نفر بازيگر اصلي و بيش از ۲ هزارنفر هنرور در ۱۵ نقطه تهران فضاي پرشوري ايجاد كرد. حتي در برخي مواقع نيروهاي انتظامي نگران بودند اين تعداد آدم كه براي فيلم تظاهرات مي‌كنند ممكن است در حين خلق فضا، حركت‌هاي‌شان به مسائل سياسي كشيده شود اما بايد بگويم هر جا بنرهاي فيلم بالا مي‌رفت مردم همراه هنرورهاي فيلم مي‌شدند وبه نفع فيلم شعار مي‌دادند ، در جو فيلم بازي مي‌كردند و اين نشان از همدلي مردم بود.

 كارگردان فيلم «اخراجي‌ها۳» گفت: زماني كه زلزله‌ اين فيلم پيش آمد شايد كمتر كسي باور مي‌كرد كه «اخراجي‌ها۳» ساخته شود و استقبال از «اخراجي‌ها۱» محاسبات آمريكا را به هم ريخت و استقبال هفت ميليوني از «اخراجي‌ها‌۲» نوعي سونامي بود.

به گزارش جهان به نقل از توانا ، مراسم اكران خصوصي فيلم سينمايي «اخراجي‌ها۳» به كارگرداني مسعود ده‌نمكي شامگاه پنج‌شنبه (۱۹اسفند ماه) در تالار بزرگ وزارت كشور با حضور بازيگران و عوامل فيلم برگزار شد.
بنا براين گزارش اين مراسم در حالي آغاز شد كه ازدحام جمعيت در پشت درهاي سالن به اوج خود رسيده بود و بسياري از افراد در تلاش براي ورود به سالن نمايش بودند و طبق گفته‌ها بيش از ۱۰ هزار نفر درخواست حضور در اين مراسم را داشته و بنا بود اين مراسم در استاديوم ورزشي شيرودي برگزار شود اما به دليل سردي هوا تصميم گرفته شد اكران خصوصي فيلم در دو سانس در تالار بزرگ كشور انجام شود.
در ابتداي اين مراسم سيدجواد هاشمي ضمن خوشامدي‌گويي به حاضران اظهار داشت: افتخار مي‌كنيم كه در تالار بزرگ كشور ميزبان حضور طرفداران اخراجي‌ها از اقصي نقاط ايران هستيم، اميدوارم از اين فيلم نيز مانند «اخراجي‌هاي ۱ و ۲» لذت ببريد و با توجه به اين كه بيش از ۱۰ هزار نفر خواستار حضور در اين مراسم بودند حقيقتاً از كساني كه در پشت درهاي تالار هستند و هنوز موفق به حضور در سالن نشده‌اند عذرخواهي مي‌كنم.
به گزارش فارس، در ادامه برنامه ده‌نمكي با دعوت هاشمي به روي سن آمد و گفت: بنده يك عذرخواهي به تمام كساني كه در پشت درهاي تالار منتظر مانده‌اند بدهكارم چرا كه مي‌دانم بسياري از اين عزيزان از نقاط دور و شهرستان‌ها آمده‌اند.

*استقبال از «اخراجي‌هاي ۱» محاسبات آمريكا را به هم ريخت

وي افزود: امروز چهار سال از ساخت «اخراجي‌هاي ۱» مي‌گذرد ، زماني كه اين فيلم كليد خورد هيچ كس تصور نمي‌كرد ساخت آن منجر به چنين اتفاقي در سطح كشور شود، يك روزنامه آمريكايي در وصف شما تماشاگران جمله جالبي نوشته بود مبني بر اين كه «اخراجي‌ها ۱» محاسبات آمريكا را در خصوص جوانان ايران به هم ريخت و تأكيد كرده بود كه ما فكر مي‌كرديم اگر روزي ايران تهديد شود تنها جواناني كه در جبهه حضور داشتند به صحنه مي‌آيند اما استقبالي كه از اين فيلم شد نشان داد كه ما اشتباه كرديم و جوانان ايراني را نشناختيم.


*استقبال ۷ ميليوني از «اخراجي‌ها‌۲» نوعي سونامي بود

ده‌نمكي با مرور سرنوشت «اخراجي‌هاي‌۱ و۲ » در اكران خاطر نشان كرد: قاچاق فليم «اخراجي‌ها۱» باعث شد افسانه‌اي اتفاق نيافتد و زماني كه بحث «اخراجي‌ها۲» به ميان آمد، اين فيلم را حتي در بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر نپذيرفتند، چرا كه ديدند «اخراجي‌ها۱» با وجود اين كه جايزه‌اي دريافت نكرد، با استقبال عمومي مواجه شد. بنابراين در خصوص «اخراجي‌ها۲» گفتند پيش‌دستي كنيم تا اين فيلم حتي در بخش مسابقه جشنواره نباشد تا آراي مردمي نيز نداشته باشد.
اين كارگردان اظهار داشت: در برخي تحليل‌ها نيز مطرح شد كه اين فيلم فاقد كيفيت سينمايي است و به درد سينما نمي‌خورد اما استقبال ‌بيش از ۷ ميليون نفر درمدت يك ماه در سينماها به قولي سونامي ايجاد كرد.

*كمتر كسي باور مي‌كرد كه «اخراجي‌ها۳ »ساخته شود

مسعود ده‌نمكي تصريح كرد: زماني كه اكران «اخراجي‌ها۲» تمام شد و زلزله‌ «اخراجي‌ها۳» پيش آمد شايد كمتر كسي باور مي‌كرد كه اين كار ساخته شود اما «اخراجي‌ها۳» در حدود ۳ ماه قبل جلوي دوربين رفت و با حضور ۳۰ نفر بازيگر اصلي و بيش از ۲ هزارنفر هنرور در ۱۵ نقطه تهران فضاي پرشوري ايجاد كرد. حتي در برخي مواقع نيروهاي انتظامي نگران بودند اين تعداد آدم كه براي فيلم تظاهرات مي‌كنند ممكن است در حين خلق فضا، حركت‌هاي‌شان به مسائل سياسي كشيده شود اما بايد بگويم هر جا بنرهاي فيلم بالا مي‌رفت مردم همراه هنرورهاي فيلم مي‌شدند وبه نفع فيلم شعار مي‌دادند ، در جو فيلم بازي مي‌كردند و اين نشان از همدلي مردم بود.

با پايان سخنان ده‌نمكي بازيگران و عوامل پشت صحنه فيلم «اخراجي‌ها۳» به روي سن آمدند و با تشويق پرشور حضار مواجه شدند.
بازيگران؛ اكبرعبدي، حسام نواب‌صفوي، سيدجواد هاشمي، ليلا اوتادي، ابوالفضل همراه ،يوسف صيادي، علي دهكردي، محمود مقامي، سيروس كهوري‌نژاد، ابوالفضل همراه، ماشاالله شاهمرادي‌زاده، مريم كاوياني، رز رضوي، مريم سلطاني و حليمه سعيدي و عوامل پشت صحنه؛ نورالدين گودرزي؛ دستيار اول كارگردان، فروزان جلالي؛ مدير برنامه‌ريزي، فرشاد گل‌سفيدي؛ مدير فيلمبرداري، ايمان اميدواري؛ طراح چهرپرداز، حسن روح‌پروري؛ طراح صحنه و لباس، بابك اخوان؛ صدابردار، سيدعليرضا علويان؛ صداگذار، فتانه محسني؛ منشي صحنه، بابك برزويه؛‌عكاس و الهه گودرزي؛ روابط عمومي چهره‌هاي حاضر در سن بودند.


نخستین کنسرت شاهنامه خوانی شهرام ناظری همراه با گروه فردوسی شامگاه گذشته در میان استقبال تماشاگران درسالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین شب کنسرت سال 89 شهرام ناظری در تهران در دو بخش برگزار شد در بخش نخست قطعاتی از موسیقی ایرانی در راست پنجگاه و آواز اصفهان با استفاده از اشعار نیما یوشیج و مولانا بود و بخش دوم این اجرا به منتخبی از اشعار شاهنامه فردوسی و داستان کاوه آهنگر و ضحاک اختصاص داشت.

در ابتدای این کنسرت شهرام ناظری به تنهایی وارد صحنه شد و ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران گفت : خیلی خوشحالم که باردیگرعزیزان هموطن خودم را می بینم و بسیار سپاسگزارم که در این شرایط سخت و در ایام نزدیک به نوروز در ترافیک تهران به کنسرت آمدید؛ لازم می دانم توضیحاتی در خصوص اجرای شاهنامه فردوسی بدهم همانگونه که اطلاع دارید من از سالهای بسیار دور به طور جسته و گریخته از قابلیت اجرای شاهنامه فردوسی در موسیقی سنتی و مقامی ایران صحبت کرده بودم و از سه سال پیش کار بر روی شاهنامه را آغاز کردم و در فستیوال های مختلف جهانی به روی صحنه برده ام اما برای باراول است که توسط من شاهنامه فردوسی در این کنسرت و درتهران اجرا می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به جایگاه شاهنامه در ادبیات ایران اشاره کرد و گفت : شاهنامه فردوسی مربوط به ایران و تاریخ حماسی این سرزمین است که به اعتقاد من دربرگیرنده تاریخ حماسی ایران و زمینه ساز شعر و شعور و فلسفه انسانی، عرفانی و درس بشری است و جای خوشحالی بسیار دارد که بخش هایی از این فرهنگ غنی ادبیات ایران را برای اولین بار به زبان موسیقی و در ایران اجرا می کنم.
 

 

شوالیه آواز ایران همچنین افزود : برنامه ای که برای این کنسرت تدارک دیده شده است در دو بخش اجرا می شود در بخش نخست قطعاتی از موسیقی ایرانی که مجموعه از آثار قبلی من است اجرا می کنم و دربخش دوم شاهنامه فردوسی به روی صحنه می رود؛ دلیل این انتخاب هم این است که در اجرای شاهنامه فردوسی از فضای موسیقی مقامی استفاده کرده ام این درحالی است که گوش موسیقایی اغلب مردم ایران به فضای موسیقی دستگاهی ایرانی یا همان سنتی آشنا است به همین دلیل بود که کلیت برنامه را به اجرای شاهنامه اختصاص ندادم و آثاری از گذشته را بار دیگر برای شما اجرا می کنم.

وی در پایان صحبت های خود افزود : در اجرای شاهنامه از فضاهای موسیقی مقامی ،آواهای باستانی ، سنتی و تجربیات که ظرف سالهای متعدد دنبال می کردم استفاده کردم و واقعیت این است که قسمت اول برنامه قطعات تلفیقی از اشعار مولانا جلال الدین بلخی است و بخش دیگر به اجرای قطعه از اشعار شاعران ایرانی اختصاص دارد البته در بروشور برنامه قطعه حلاج برشعری از محمدرضا شفیعی کدکنی عنوان شده است اما این قطعه را قبلا در کاخ نیاوران اجرا کردم به همین دلیل قطعه "می تراود مهتاب" بر شعری از نیما یوشیج را برای اجرا امشب انتخاب کرده ام.

پس از پایان صحبت های شهرام ناظری نخستین قطعه از تازه ترین اجرای کنسرت گروه موسیقی فردوسی به روی صحنه رفت در این بخش از برنامه شوالیه آواز ایران قطعه "می تراود مهتاب" براساس شعری از نیما یوشیج را به صورت تکنوازی سه تار اجرا کرد.

اجرای قطعاتی چون "مرا گویی چه سانی من چه دانم"، "سوز و گداز" و" قفل زندان" از دیگر قطعاتی بود که بر اشعار مولانا و در بیات اصفهان به روی صحنه رفت.

شهرام ناظری در پایان بخش نخست این کنسرت و پس از اجرای قطعه "قفل زندان" گفت : شعر قفل زندان یکی از اشعار حماسی گونه مولانا است که اجرای آن نفس خواننده را بند می آورد پایان این شعر با یک بیت از غزل بلند حماسی مولانا تمام می شود که اعضای گروه برای این بیت آهنگ ساخته اند و من به آنها کمک می کنم و ادامه غزل را می خوانم.

پس از صحبت های ناظری پایان غزل مولانا با این بیت "از شمس تبریزی اگر باده رسد مستم کند/ من لاابالی وار خود استون کیوان بشکنم " اجرا شد.

با پایان بخش نخست این اجرا زمان استراحت کوتاه برای گروه و حاضرین در سالن اعلام شد و پس از پایان آنتراکت بخش دوم از این کنسرت که به اجرای قطعاتی از شاهنامه فردوسی اختصاص داشت آغاز شد.

 

شهرام ناظری در آغاز بخش دوم این کنسرت گفت : دراین بخش شاهنامه خوانی است که به تمرکز بیشتری احتیاج دارد و چون قطعات شاهنامه توسط هیچ موسیقی دان برجسته به خصوص خوانندگان مطرح اجرا نشده است چون هیچ الگویی برای اجرا نبوده است ولی من با وجود همه مشکلات وارد این حوزه شدم و این جسارت را در خود یافتم که روی اشعار فردوسی کار کنم؛ اجرای قطعات شاهنامه به دلیل وسعت موضوعی وعظمت اشعار به یک ارکستر بزرگ برای اجرا احتیاج دارد و امیدوارم روزی از راه برسد که اشعار فردوسی با حضور چند خواننده و به صورت اپرت و یا اپرا و البته با درنظر گرفتن روح موسیقی ایرانی اجرا شود در این قسمت برافراشتن درفش کاویانی توسط کاوه آهنگر که به داستان ضحاک معروف است اجرا می شود.

وی ادامه افزود : اجرای شاهنامه کار سختی است اما من از شما تماشاگران و علاقمندان به فرهنگ وهنر این سرزمین انرژی می گیرم و آن را اجرا می کنم داستان این بخش، از تولد فریدون که نقش محوری در داستان دارد آغاز می شود تولد او مبارزه نور با ظلمت و تباهی که همان ضحاک است آغاز می شود به این معنا که ضحاک تولد فریدون را در خواب می بیند و معبرهای خواب به او هشدارمی دهند که فریدون از دنیای یزدانی به دنیا می آید و برای نبرد با ضحاک خودش را آماده می کند و پس از شنیدن این ماجرا ضحاک دستور می دهد فریدون را پیدا کنند و او را بکشند اما فریدون را به البرز کوه می برند تا اینکه او 16سال اش می شود و به جنگ ضحاک می آید.

پس از پایان صحبت های ناظری بخش دوم از این کنسرت که به اجرای شاهنامه فردوسی به صورت تلفیقی از آواهای باستانی هوره، موره و سیاچمانه اختصاص داشت؛ ناظری بخش نخست از قسمت دوم را با قطعه ای با عنوان "سرآغاز" (به نام خداوند جان و خرد) آغاز کرد و در ادامه شرح پادشاهی ضحاک، تولد فریدون، مجنونی (تلفیقی با نقالی)، کاوه آهنگر (برافراشتن درفش کاویانی)، سحری روایت شد و در پایان هم زوال ضحاک اجرا شد.

 س از پایان شاهنامه فردوسی شهرام ناظری به درخواست تماشاگران حاضردر سالن قطعه "آتش در نیستان" را به عنوان قطعه بیز برنامه اجرا کرد.

 ازم به ذکر است شروین مهاجر نوازنده کمانچه، صابر نظرگاهی تار و دیوان، فرید الهامی آهنگساز و نوزانده تنبور ، سعید نایب محمدی عود، مهراب اسرافیلی، فرنود الهامی و آرمان دکه ای نوازندگان تنبور ، فرهاد صفری نوازنده تنبک و سازهای ابداعی (زروان و کارنگ)، یونس پاکنژاد کمانچه مقامی و محمد جابری دف و دهل از جمله نوازندگان گروه موسیقی فردوسی بودند که در این اجرا ناظری را همراهی کردند.

این کنسرت امشب و فردا شب نیز در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران تکرار می شود.

درحاشیه

- سالن میلاد نمایشگاه میلاد پر از جمعیت بود و کنسرت در فضایی بسیار صمیمی بین شهرام ناظری و حاضرین در سالن برگزار شد.

- بخش نخست بدون نوازندگان تنبور و با سازهای سنتی برگزار شد و شهرام ناظری در حالی که روی نیمکت نشسته بود آواز می خواند و در بخش دوم که مربوط به اجرای شاهنامه خوانی مقامی بود وی ایستاده و با لباس رسمی قطعات را اجرا کرد.

- توضیحات شهرام ناظری قبل از اجرای هر قطعه اطلاعات کامل از آنچه بیننده در ادامه می بیند و می شنود را عرضه می کرد که این اطلاعات برای حاضرین در سالن بسیار مفید بود.

  یکی از اتفاق های خوب در اجرای شاهنامه فردوسی انتخاب داستان ضحاک و نبرد با فریدون وکاوه آهنگر بود چراکه در اغلب اجراهای شاهنامه داستان رستم و سهراب از شاهنامه به صورت موسیقی ارکسترال و یا نمایش عروسکی انتخاب و اجرا شده است اما پرداخت به داستان ضحاک حرکتی تازه بود.

- جایگاه ویژه در سالن برای خبرنگاران اختصاص داده شده بود.

- ناظری قبل از اجرای قطعه "آتش در نیستان" گفت که این قطعه یادآور دوران جنگ است که همه شما دوست دارید و در ادامه شروین مهاجر که در طول قسمت دوم روی صحنه نبود به جمع نوازندگان پیوست و قطعه آتش در نیستان را اجرا کرد.

- حاضرین در سالن هنگام اجرای قطعه " آتش در نیستان" با صدای بلند با ناظری همراهی می کردند.

- در طول اجرا دوربین موبایل و یا دوربین های دستی فیلمبرداری و تصویربرداری در دست تماشاگران روشن بود و کل اجرا را ضبط می کردند .

 


 

سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:, :: 21:15 :: نويسنده : مهدی پارسا

بدون شرح!!!!!

 

 

پیوندهای روزانه